Community Forums
Mana nak cari biskut suji
Sembang-sembang resepi, restoran dan tempat-tempat menarik
Post new topic   Reply to topic   Printer Friendly Page     Forum IndexMakan-Makan dan Melancong
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Nadim
Ahli Setia



Joined: Jun 11, 2010
Posts: 2736

PostPost subject: Mana nak cari biskut suji
Posted: Fri Jan 13, 2012 10:33 am
Reply with quote

Makanan ni selalu bai roti jual,tapi sekarang tak ada lagi dah...dulu dulu ada kat malayan mansion,pun sekarang dah tak ada...mana nak cari...ngidam...hehe... Very Happy

contoh...yang jual saiz besar sikit...

2.bp.blogspot.com/_9x8...B.SUJI.JPG
Back to top
View user's profile
NAZ
Moderator



Joined: Nov 12, 2008
Posts: 12875
Location: De' C Ni

PostPost subject: Re: Mana nak cari biskut suji
Posted: Fri Jan 13, 2012 10:37 am
Reply with quote

Tunggu bulan ramadan. Ramai yg jual
_________________
نورعينى احمد
Talent win games, but teamwork and intelligence win championship.
Winners never Quit, Quitters never Win!
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Nadim
Ahli Setia



Joined: Jun 11, 2010
Posts: 2736

PostPost subject: Re: Mana nak cari biskut suji
Posted: Fri Jan 13, 2012 11:11 am
Reply with quote

tu gambar contoh je...sebenarnya dia bukan biskut suji hari raya tu...dia besar sikit...keras sikit...leper sikit(tak bulat),lebarnya saiz bibir "mug"...dulu selalu bai roti jual,atau gerai roti canai malayan Mansion dulu ada jual...kalau AFNetters jumpa kasi tau saya lah...stk...

dah dapat gambar dia macam ni...
www.google.com.my/imgr...x=90&ty=61
Back to top
View user's profile
qittunajaib
Beginner



Joined: Jan 06, 2012
Posts: 30
Location: johor

PostPost subject: Re: Mana nak cari biskut suji
Posted: Sat Jan 14, 2012 4:39 am
Reply with quote

Nadim wrote:
Makanan ni selalu bai roti jual,tapi sekarang tak ada lagi dah...dulu dulu ada kat malayan mansion,pun sekarang dah tak ada...mana nak cari...ngidam...hehe... Very Happy

contoh...yang jual saiz besar sikit...

2.bp.blogspot.com/_9x8...B.SUJI.JPG

da terbaca ni, nak sangat ke kuih suji ni? Sweat Drop
Back to top
View user's profile Yahoo Messenger
qittunajaib
Beginner



Joined: Jan 06, 2012
Posts: 30
Location: johor

PostPost subject: Re: Mana nak cari biskut suji
Posted: Sat Jan 14, 2012 5:29 am
Reply with quote

qittunajaib wrote:
Nadim wrote:
Makanan ni selalu bai roti jual,tapi sekarang tak ada lagi dah...dulu dulu ada kat malayan mansion,pun sekarang dah tak ada...mana nak cari...ngidam...hehe... Very Happy

contoh...yang jual saiz besar sikit...

2.bp.blogspot.com/_9x8...B.SUJI.JPG

da terbaca ni, nak sangat ke kuih suji ni? Sweat Drop

emak pandai buat... nak ke?

_________________
MAafkan saya, Saya nak tahu, Tolong ajar saya...
Back to top
View user's profile Yahoo Messenger
Nadim
Ahli Setia



Joined: Jun 11, 2010
Posts: 2736

PostPost subject: Re: Mana nak cari biskut suji
Posted: Sat Jan 14, 2012 10:43 am
Reply with quote

qittunajaib wrote:
qittunajaib wrote:
Nadim wrote:
Makanan ni selalu bai roti jual,tapi sekarang tak ada lagi dah...dulu dulu ada kat malayan mansion,pun sekarang dah tak ada...mana nak cari...ngidam...hehe... Very Happy

contoh...yang jual saiz besar sikit...

2.bp.blogspot.com/_9x8...B.SUJI.JPG

da terbaca ni, nak sangat ke kuih suji ni? Sweat Drop

emak pandai buat... nak ke?

Jazakallah

tak pa lah...nanti saya cari kat Masjid India...stk.
Back to top
View user's profile
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic   Printer Friendly Page    Forum Index Makan-Makan dan Melancong
Page 1 of 1
All times are GMT + 8 Hours



Jump to:  


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum


Toggle Content Hadith Today
Tahukah kalian siapa orang yang muflis ? Para sahabat menjawab : Orang yang muflis di antara kami adalah mereka yang tidak memiliki dirham dan harta. Kemudian Baginda bersabda: Orang yang muflis dari umatku adalah mereka yang datang pada hari kiamat kelak dengan pahala shalat, puasa, dan zakat. Akan tetapi ia pernah mencela orang ini, menuduh orang itu, makan harta ini, membunuh orang itu, memukul orang itu. Maka diambil amal kebaikannya dan diberikan kepada orang-orang yang ia zalimi. Jika kebaikan miliknya telah habis sedangkan perkaranya belum selesai, maka diambil kesalahan-kesalahan (orang yang ia zalimi) kemudian dicampak ke atasnya. Kemudian dia dicampakkan ke dalam api neraka.

-- HR. Muslim

Toggle Content Pautan Pilihan




Toggle Content Main Menu
 Home Community Members options Forums Search Web Affiliates

Toggle Content Top 10 Download
  1: Tafsir Ibnu Katsir Juz 1
  2: Shahih Sunan Ibnu Majah, Jilid 3
  3: Quran Flash (Tajweed)
  4: Hadith E-Book
  5: Al-Bidayah wa Nihayah, Masa Khulafaur Rasyidin
  6: Tafsir Ibnu Katsir Juz 2
  7: Tafsir Ibnu Katsir Juz 4
  8: Tafsir Ibnu Katsir Juz 3
  9: Quran Explorer
  10: Al-Raheeq al-Makhtum

Toggle Content User Info

Welcome Anonymous

Nickname
Password

Membership:
Latest: krolnaim
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 6806

People Online:
Members: 0
Visitors: 135
Bots: 1
Total: 136
Who Is Where:

Staff Online:

No staff members are online!

Toggle Content Top Posters
   thtl 
 Posts: 
 45516 

   FATHI 
 Posts: 
 14197 

   NAZ 
 Posts: 
 12875 

   Ibn_Firdaus 
 Posts: 
 11753 

   mustaqill 
 Posts: 
 11488 

   abu_usamah 
 Posts: 
 9944 


   kayrollz 
 Posts: 
 7919 

   mfauzy 
 Posts: 
 7045 

   Muhammady7 
 Posts: 
 6957 

   AqilHaq 
 Posts: 
 6825 

   Abu_Imran 
 Posts: 
 6735 

   Mohd.Ikram 
 Posts: 
 6613 

   Athma_Godam 
 Posts: 
 6591 

   ummimq 
 Posts: 
 5902 

   abuQays 
 Posts: 
 5779 

   Abuputri2 
 Posts: 
 5724 

   cikgurahim 
 Posts: 
 5033 

   abulwafaa 
 Posts: 
 4962 


   abdullah_ameen 
 Posts: 
 4444 

   abuirfan 
 Posts: 
 4409 

   iman_taqwa 
 Posts: 
 4391 

   alak 
 Posts: 
 4351 

   Yusof 
 Posts: 
 4213 



The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners
We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster